Sådan bliver du slankere og sundere i 2021

Vi troede også det var for godt til at være sandt. Forskningen og vores egne såvel som milliarder af andre menneskers erfaring på verdensplan, indikerer dog at den er god nok. Læs videre og se den effektive metode til at smide ‘bæltet’, styrke immunforsvaret og få mere energi – alt mens du ovenikøbet sparer penge.

Intermittent fasting

Basalt set, går det ud på at faste periodisk. Ved at springe morgenmaden og måske endda frokosten over, sender du kroppen i oprydnings tilstand. Gamle og skadede celler bliver nedbrudt, og de raske celler får næring.

Du kan starte i det små, ved at udskyde morgenmaden. Din sult er ikke et tegn på underernæring – det er blot en mekanisme vi har udviklet, for at minde os om at spise på de tidspunkter vi plejer.

80% af de folk som kaster sig ud i intermittent fasting, oplever at det er billigere for madbudgettet. Det geniale er, at man med IF kan grovæde som man vil – blot inden for et givent tidsinterval. Det er givetvis stadig optimalt at spise alsidigt, økologisk, råt og friskt.

Mere energi

Fordi kroppen ved, at der ikke er mere brændstof i tanken, bliver dine hormoner og belønningsstoffer reguleret til optimal ydeevne – kroppen indstiller sig på at finde eller jagte mad for at overleve.

Som følge af periodisk fastning, kan du roligt regne med at tabe dig gevaldigt. Helt uden den berygtede yoyo effekt, og på en naturlig måde – uden kalorisk restriktion som så. Intermittent fastning er ikke en kur. Det er en livsstil og et totalt paradigme skift.

Andre bivirkninger

Du vil med al sandsynlighed opleve, at dit tøj pludselig begynder at hænge. Måske kan du igen komme ind i dit gamle, men det kan blive nødvendigt at opdatere garderoben. Mange danskere vælger derfor at tage et billigt lån uden sikkerhed, husk bare at grundigt læse betingelserne inden du klikker på ansøg knappen.

Med periodisk fastning, kan du ydermere se frem til følgende virkninger:

  • Reduceret inflammation i kroppen
  • Skarpere sind og ingen letargi
  • Sundere og pænere hud
  • Stærkere immunforsvar
  • Kræftforebyggende
  • Bedre hjertesundhed
  • Forhindrer Alzheimers
  • Meget lavere risiko for sukkersyge
  • Sparet tid på morgenmad samt madpakke

Find en god udbyder

Hos nogle låneudbydere kan du få udbetalt pengene på 60 minutter – hvilket kan være enormt bekvemt, men sørg for at du ikke ender med at hænge på den i 60 måneder.

Derfor virker det

Menneskekroppen er udviklet til at spise når der er mad, og ellers gå og sulte i længere perioder – det var ganske enkelt forudsætningerne inden den agrikulturelle revolution. Ved at behandle din krop jævnfør brugsanvisningen, optimerer du funktion, velvære og produktivitet, for ikke at tale om sundhed og forbrug.

Endelige ord

Intermittent fasting er ikke for alle. Selvom det hjælper med at udvikle selvdisciplin, kan det være svært at komme i gang – og ved tilstande som mavesår, bør du rådføre med din læge. Start i det små, og tag den derfra. 3 måltider om dagen er ganske enkelt ikke optimalt for langt de fleste. Hvis de gængse ernæringsråd var baseret på fakta, havde viikke haft den katastrofale mængde af livsstilssygdomme som vi ser i dag. Prøv det selv, og hvis det ikke virker for dig, har du intet tabt.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.