Få rengøring til virksomheden – det kan betale sig!

For nogle virksomheder er det en selvfølge at have professionel rengøring tilknyttet. Det er ganske enkelt utænkeligt IKKE at have det. Men for nogle af de lidt mindre virksomheder i landet kan der stadig være tvivl om, hvorfor de skal bruge deres midler på en rengøringsløsning, når de jo f.eks. bare kan bede de ansatte om at svinge støvsugeren en gang i mellem og ellers holde styr på deres skrivebord.  Men det kan være en rigtig dum idé.

Tænk over signalerne

Når man driver en virksomhed, er der mange ting at tænke på. Herunder i høj grad hvilke signaler man sender. Man skal som arbejdsplads derfor ikke bede sine ansatte om at foretage ting, der ikke er en del af deres kontrakt. Så selvom det kan være fristende at bede dem støvsugeren i hånden og gøre rent, så er det bare hamrende uprofessionelt. Det kan endda blive en ting, som skaber strid mellem arbejdspladsen og den ansatte.

Som ansat skal man kunne fokusere på sine kerneopgaver. Det er derfor, man er der.

Hygiejne er vigtigt

Hvis ikke dét, at man risikerer at gøre sine medarbejdere sure, der er nok til at bestille professionel rengøring, så kan hygiejnen være en årsag. For det er ikke for sjov, der skal gøres rent. Dårlig hygiejne er nemlig med til at få fraværet til at stige, da der kommer en højere grad af bakteriespredning på kontoret. Tænk blot på den periode med corona, som vi lige har været igennem. Her lærte vi, hvor vigtigt det var at spritte overflader af for at undgå at sprede bakterier. Og det er altså ikke kun corona-bakterier, der spreder sig på den måde. Derfor skal der tørres ordentligt af. Desuden kan støv også være med til at skabe et dårligt arbejdsklima, hvor man får hyppigere hovedpine, koncentrationsbesvær etc.

For de mange virksomheder i Trekantområdet kan hjælpen findes ved at bestille erhvervsrengøring i Fredericia og få løst rengøringsudfordringen. Det giver gladere medarbejdere og renere rum.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *